تشریفات عقد با ارائه خدمات اجاره سالن برای تولد، نامزدی، عقد و بله برون آماده ارائه خدمات در زمینه تشریفات عقد به شما عزیزان است.
با تاسیس سالن و رواج اجاره سالن برخلاف گذشته که همه مراسم ها در منزل برگزار می شد مردم پی بردند که برگزاری مراسم ها در منزل آنقدر ها هم به صرفه است و به قول معروف به دردسرش نمی ارزد به همین دلیل نیز مردم با توجه به نوع مراسم خود ترجیح می دهند که مراسم هایشان را در مکانی مانند سالن که مخصوص برگزاری مراسم های مختلف است برگزار کنند؛ البته لازم به ذکر است که شرایط و نحوه زندگی مردم نیز در اخذ چنین تصمیمی بی تاثیر نبود درواقع دلیل اصلی این تغییرات اساسی در برگزاری جشن ها، تغییر نحوه زندگی مردم است.
به عنوان مثال کمبود فضا را می توان یکی از دلایل اصلی ترویج اجاره سالن برای برگزاری مراسم های مختلف دانست همچنین از طرفی دیگر نحوه برگزاری مراسم ها نیز مانند دیگر بخش های زندگی مردم دستخوش تغییر قرار گرفت و میل افراد به برگزاری مراسم های مجلل بیشتر شد به همین دلیل نیز این مراسم ها باید توسط نیرو های متخصص و باتجربه برگزار می شد اما افراد خود توانایی برعهده گرفتن مسئولیت های برگزاری یک مراسم اصولی و مجلل را نداشتند به همین دلیل نیز بهترین گزینه اجاره سالن و استفاده از خدمات اصولی و حرفه ای آن بود.
البته در این میان موسسات تشریفاتی نیز طرفداران بسیاری پیدا کردند چرا که مردم برای اجاره بهترین و مناسب ترین سالن ها در بین ده ها سالن مختلف نیازمند کمک بودند به همین دلیل نیز موسسات تشریفاتی هم در اجاره سالن به مردم یاری می رسانند و هم خدمات مربوط به مراسم ها را به صورت اصولی به افراد ارائه می دهند.
یکی از بهترین و معتبرترین موسسات، تشریفات عقد است که به صورت تخصصی و حرفه ای در زمینه ارائه خدمات مراسم های مختلف مشغول به ارائه خدمت به مردم است همچنین تشریفات عقد به افراد کمک می کند که بهترین و مناسب ترین سالن را با توجه به نوع مراسم خود انتخاب کنند. از مزایای خدمات تشریفات عقد ارائه خدمات با هر بودجه ای در بهترین لوکیشن ها از جمله سالن عقد فضای باز با دیزاین لوکس و تشریفاتی است.
اجاره سالن عقد
همانطور که گفته شد برای اجاره سالن عقد می توانید از موسسه تخصصی و حرفه ای تشریفات عقد یاری بخواهید تا بهترین و مناسب ترین سالن عقد را پیدا کنید. برای اجاره سالن عقد باید به نکاتی توجه شود که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:
نوع مراسم عقد: نوع مراسمی که می خواهید برگزار کنید رابطه مستقیمی با اجاره سالن عقد دارد زیرا شما بر اساس مراسمی که برگزار می کنید باید سالن مناسبی را هم از نظر دیزاین و هم از نظر امکانات و خدماتی که در آن ارائه می شود انتخاب کنید. به عبارتی دیگر شما هیچگاه نمی توانید یک مراسم لاکچری را در سالنی با دیزاین و خدماتی معمولی برگزار کنید زیرا در یک مراسم لاکچری علاوه بر دیزاین و معماری لوکس و مجلل باید تمامی امکانات و خدماتی که در اختیار مهمان ها و میزبانان قرار داده می شود مدرن، متنوع و حرفه ای باشد اگر چیزی غیر از این باشد تمام هزینه های شما به هدر خواهد رفت و از طرفی دیگر نیز مراسمی که انتظارش را دارید برگزار نخواهد شد.
ظرفیت سالن: زمانی که به یک موسسه تشریفاتی مانند موسسه تشریفات عقد جهت رزرو و اجاره سالن مراجعه می کنید، ظرفیت سالن نیز جزو اولین سوال هایی خواهد بود که از شما پرسیده می شود. برای این که بتوانید سالنی با ظرفیت مناسب را اجاره کنید باید حساب دقیق مهمان های خود را داشته باشید؛ برای این کار شما باید یک لیست دقیق از اسامی مهمان هایی که می خواهید دعوت کنید را بنویسید و سپس بر اساس تعداد مهمان های خود نسبت به اجاره سالن مناسب اقدام کنید. در رابطه با ظرفیت سالن همواره به دو نکته توجه داشته باشید:
- هیچگاه سعی نکنید سالنی را انتخاب کنید که ظرفیت آن از تعداد مهمان های شما بیشتر باشد. برخی از افراد بالا بودن ظرفیت سالن نسبت به تعداد مهمان ها را امتیازی برای برگزاری یک مراسم باشکوه می دانند اما درواقع این چنین نیست و شما با اجاره سالنی با ظرفیتی بیشتر فقط به هر چه بی روح تر برگزار شدن مراسم خود دامن می زنید چرا که مهمان های شما در یک نقطه متمرکز نخواهند بود. یکی دیگر از مشکلات اجاره یک سالن با ظرفیتی بیشتر از تعداد مهمان هایتان این است که شما باید اجاره بیشتری نیز بابت آن بپردازید.
- حتما از صحت ظرفیت اعلام شده اطمینان حاصل کنید زیرا در بعضی از سالن ها بیشتر از ظرفیت واقعی سالن، میز و صندلی برای مهمان ها قرار داده می شود و همین امر نیز سبب پایین آمدن کیفیت مراسم شما و همچنین سلب آسایش مهمان هایتان می شود؛ در نتیجه برای اطمینان حتما به صورت حضوری سالن موردنظر را بررسی کنید و سپس نسبت به اجاره آن اقدام کنید.
بودجه: از دیگر موارد مهم و قابل توجه در اجاره سالن بودجه ای است که شما برای اجاره سالن اختصاص داده اید زیرا شما بدون در اختیار داشتن بودجه ای مشخص و مناسب نمی توانید سالن موردنظر خود را اجاره کنید. در تخصیص بودجه باید به نکات زیر توجه کنید:
ابتدا به دقت تمام هزینه های خود اعم از هزینه اجاره سالن، خدمات و… را برآورد کنید و سپس بودجه مشخصی را برای هر کدام از گزینه های مشخص شده کنار بگذارید.
هیچگاه بودجه مشخص شده را تغییر ندهید مگر این که مطمئن باشید شرایط افزایش بودجه را دارید و به عبارت دیگر افزایش بودجه سبب بروز مشکل و همچنین اختلال در برنامه های شما نخواهد شد.
خدمات: بگذارید خیالتان را راحت کنیم، شما حتی اگر لوکس ترین و لاکچری ترین عمارت را نیز برای برگزاری مراسمتان اجاره کنید اما خدماتی که در آن ارائه می شود از کیفیت بالایی برخوردار نباشد و همچنین پرسنل نیز حرفه ای و باتجربه نباشند به هیچ عنوان شما شاهد برگزاری یک مراسم خوب و اصولی نخواهید بود بنابراین توصیه می کنیم در صورت موردپسند واقع شدن دیزاین یک سالن اولین چیزی که باید بررسی کنید خدمات آن سالن باشد.
امکانات: امکانات نیز به اندازه خدماتی که به مهمان هایتان ارائه می شود مهم است در نتیجه اطمینان حاصل کنید که سالن انتخابی شما دارای تمامی امکانات ضروری و موردنیاز شما و مهمان هایتان باشد.
اجاره سالن بله برون
شرایط اجاره سالن بله برون با مراسم هایی مانند عقد و یا عروسی تفاوت بسیاری دارد بنابراین باید به خوبی با نکات اجاره سالن بله برون آشنا باشید تا بتوانید مناسب ترین سالن بله برون را انتخاب کنید.
تعداد مهمان ها: تعداد مهمان هایی که در بله برون حضور خواهند داشت بسیار کم تر از مهمان های مراسم هایی مانند جشن نامزدی و عروسی است؛ به عبارتی دیگر تنها مهمانان حاضر در مراسم بله برون اقوام درجه یک عروس و داماد و در بعضی مواقع دوستان صمیمی عروس و داماد خواهند بود در نتیجه همواره به سراغ انتخاب سالن های کوچک و با ظرفیت کم تر بروید زیرا با این کار هم در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد و هم مراسم کوچک ولی پرشوری را برگزار خواهید کرد.
نوع پذیرایی: نوع پذیرایی در مراسم بله برون با مراسم عقد و عروسی متفاوت است و در بیشتر مواقع فقط با میوه و شیرینی از مهمان ها پذیرایی می شود در نتیجه اگر قصد دارید با شام از مهمان های خود پذیرایی کنید پس باید از همان ابتدا مشخص کنید که در سالن مورد نظر از مهمان ها پذیرایی خواهید کرد یا آن ها را به رستوران دعوت می کنید؟
اگر قصد دارید در سالن از مهمان هایتان پذیرایی کنید از ارائه خدماتی مانند کترینگ غذا در سالن موردنظر و همچنین کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.
خدمات: از آنجایی که برگزاری مراسم بله برون بر عهده خانواده عروس است پس حتما اطلاعات دقیقی درباره خدماتی که ارائه می شود کسب کنید تا در صورت ارائه ندادن خدمات موردنظرتان بتوانید از خدمات موسسات تشریفاتی استفاده کنید.
اجاره سالن نامزدی
پس از مراسم بله برون نوبت به برگزاری مراسم نامزدی می رسد. البته برگزاری مراسم نامزدی توسط برخی از زوج ها برگزار می شود و بیشتر زوج ها ترجیح می دهند که جشن نامزدی آن ها همان مراسم عقدشان نیز باشد بنابراین خطبه عقد را در این جشن جاری می کنند.
تصمیمی که شما خواهید گرفت رابطه مستقیمی با نحوه برگزاری مراسم نامزدی شما دارد؛ در صورتی که مراسم نامزدی فقط به خاطر آشنایی دختر و پسر برگزار می شود و با برگزاری این مراسم می خواهید به اقوام خود، شروع دوران آشنایی و همچنین متعهد بودن خود به یکدیگر را اعلام کنید فقط کافیست برای اجاره سالن نامزدی با در نظر گرفتن نکات ذکر شده در فوق اقدام کنید و مقدمات لازم را برای برگزاری مراسم را در سالن فراهم آورید.
اما اگر مراسم نامزدی شما با مراسم عقدتان همراه است باید در حین اجاره سالن نامزدی به فکر فراهم نمودن مقدمات و تدارکاتی نظیر انجام آزمایشات قبل از ازدواج، دیزاین سفره عقد، خرید زیرلفظی، تهیه لباس عروس و داماد و… باشید.
لازم به ذکر است که برخی از سالن های نامزدی علاوه بر ارائه خدمات مورد نیاز برای برگزاری یک مراسم بی نقص، تمامی خدمات دفاتر ازدواج و محضر عقد را نیز ارائه می دهند در نتیجه تنها کاری که لازم است شما انجام دهید این است که به دنبال اجاره سالن نامزدی معتبر و حرفه ای باشید که تمامی قابلیت های ذکر شده در فوق را دارا باشد.
اجاره سالن تولد
سالن بهترین گزینه برای برگزاری جشن تولد است زیرا علاوه بر دیزاین مناسب و همچنین در اختیار قرار دادن تمام امکانات و خدمات موردنیاز شما، هزینه اجاره آن نیز کم تر از مکان هایی مانند تالار و باغ است. شما با اجاره سالن تولد معتبر از خدمات و امکانات بسیاری بهره مند خواهید شد که در ادامه آن ها را نام خواهیم برد.
نکته: تمامی خدمات ذکر شده با توجه به گروه سنی میزبان به صورت متفاوتی ارائه خواهد شد به عنوان مثال تم تولد یک کودک با یک فرد بزرگسال متفاوت خواهد بود.
اجاره سالن همایش
در اجاره سالن همایش باید دقت بسیار زیادی به خرج دهید زیرا شما باید سالنی را انتخاب کنید که دارای دیزاین مناسبی با توجه به موضوع همایش شما داشته باشد و همچنین پرسنل و تیم خدماتی آن نیز تمامی آموزش های لازم در رابطه با برگزاری مراسم های رسمی را گذرانده باشند و همچنین خدمات حرفه ای و اصولی نیز ارائه دهند.
در حین اجاره سالن همایش توجه بسیاری به نورپردازی سالن اجتماعات داشته باشید همچنین شما باید سالنی را انتخاب کنید که از امکانات لازم جهت برگزاری همایش برخوردار باشد.
خدمات اجاره سالن برای عقد و بله برون
خدمات اجاره سالن برای عقد و بله برون در هر سالن متفاوت است اما سالن هایی که سال های زیادی است میزبان زوج های مختلفی جهت برگزاری مراسم های مختلف هستند دارای مدیریتی قوی هستند به همین دلیل نیز به خوبی تمام نیاز های زوج ها را پوشش می دهد. در این سالن ها پرسنل حرفه ای و باتجربه فعالیت خواهند داشت.
برخی از خدمات اجاره سالن برای عقد و بله برون عبارتند از:
- دیزاین، گل آرایی و نورپردازی
- طراحی انواع سفره عقد
- پذیرایی و کترینگ غذا
- آتلیه اختصاصی
- موسیقی زنده
خدمات اجاره سالن برای تولد
همانطور که در فوق اشاره شد شما می توانید با توجه به سن و همچنین سلیقه خود از خدمات متنوع سالن های تولد استفاده کنید. شما اگر موفق به اجاره بهترین سالن ها شوید می توانید از تمامی خدمات متنوع آن ها بهره مند شوید. برخی از این خدمات عبارتند از:
- دیزاین و گل آرایی محیط
- طراحی جایگاه تولد
- طراحی تم تولد
- طراحی انواع کیک
- امکان اجرایی کردن ایده های مختلف شما
- موسیقی
- پذیرایی
نکته: اگر خواهان اجاره بهترین و مناسب ترین سالن با توجه به نوع مراسمی که قرار است در آن برگزار شود هستید باید از موسسات تشریفاتی یاری بخواهید چرا که این موسسات با بررسی شرایط شما بهترین و مناسب ترین سالن را به شما معرفی خواهند کرد.
یکی از موسسات تشریفاتی معتبر و شناخته شده موسسه تشریفات عقد است که بهترین و مناسب ترین سالن ها را به میزبانان معرفی خواهد کرد. لازم به ذکر است که مشتریان پیش از انتخاب می توانند به صورت رایگان از راهنمایی های مشاورین موسسه تخصصی تشریفات عقد بهره مند شوند.