آداب مراسم عقد در محضر

26/آبان/1399

آداب مراسم عقد در محضر چگونه است؟

آداب مراسم عقد در محضر شاید از نظر بسیاری از افراد که از دور شاهد برگزاری این مراسم هستند یکسان باشد اما زمانی این افراد به دشواری کار پی خواهند برد که خودشان در چنین موقعیتی قرار بگیرند، آنوقت است که هزاران برنامه برای برگزاری مراسمی باشکوه در سر می پرورانند؛ این افراد معمولا زمانی که خود به فکر برگزاری مراسم عقد در محضر می افتند متوجه می شوند که برای هر ایده ای که دارند باید برنامه ای دقیق داشته باشند در غیر این صورت با مشکلاتی مانند کمبود زمان، بودجه و… دچار می شوند و همین امر سبب سردرگمی آن ها می شود. در ادامه با آداب مراسم عقد در محضر بیشتر آشنا می شوید.

آداب مراسم عقد در محضر
البته لازم به ذکر است که آداب مراسم عقد در محضر ممکن است در نقاط مختلف کشور و در اقوام مختلف ایران متفاوت باشد ولی در حالت کلی هر چقدر هم که آداب و رسوم ها با یکدیگر متفاوت باشند باز هم شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند به همین دلیل نیز ما در این مقاله به بررسی آداب و رسومی که در اکثر اقوام ایرانی رواج دارد می پردازیم.

اگر قصر برگزاری مراسم عقد خود در سالن عقد فضای باز و لوکس را دارید می توانید از سالن های ما بازدید کنید.

مراحل و آداب مراسم عقد در محضر

مراحل و آداب مراسم عقد در محضر به صورت زیر است:آداب مراسم عقد در محضر

  • مشخص کردن تاریخ عقد: اولین گام برای برگزاری مراسم عقد و از آداب مراسم عقد در محضر پس از خواستگاری و توافقات خانواده عروس و داماد در مراسم بله برون این است که، تاریخ برگزاری مراسم عقد مشخص شود. زمانی که تاریخ عقد مشخص شد باید عروس و داماد دو یا سه هفته قبل از تاریخ مشخص شده به محضر موردنظر مراجعه کنند تا مراحل اولیه عقد را انجام دهند که در ادامه تمامی این مراحل بررسی می شود.
  •  دریافت فرم مراجعه به مرکز بهداشت: همانطور که گفته شد برای دریافت فرم مراجعه به مرکز بهداشت جهت انجام آزمایشات قبل ازدواج باید به دفتر ازدواجی که از قبل مشخص کرده اید مراجعه کنید. پس از دریافت این فرم ها باید به مرکز بهداشت مراجعه کرده و تمام آزمایشات قبل از ازدواج مانند آزمایش ژنتیک، آزمایش خون، و… انجام شود. در حین انجام آزمایشات ممکن است زوج ها با مشکلاتی مانند کم خونی مواجه باشند که برای رفع این مشکل مدت زمان مشخصی در نظر گرفته می شود و در صورت رفع، دوباره زوج ها باید به مرکز بهداشت مراجعه کنند به همین دلیل توصیه می کنیم چندین هفته پیش از تاریخ مشخص شده برای برگزاری مراسم عقد جهت انجام آزمایش ها اقدام کنید.
  • کلاس های مشاوره قبل از ازدواج: پس از انجام تمام آزمایشات، زوج ها باید چندین جلسه مشاوره که در زمینه های مختلف مانند روانشناسی، حقوقی، زناشویی و دینی مذهبی برگزار می شود را سپری کنند.
  •  تاییدیه آزمایشات انجام شده: تاییدیه آزمایش انجام شده نیز توسط مرکز بهداشت انجام خواهد شد به این صورت که پس از انجام تمام آزمایشات و گذراندن کلاس های مشاوره فرم ها از سوی مرکز بهداشت مهر و امضا می شود و سپس عروس و داماد با ارائه این مدارک به دفتر ازدواج، می توانند تاریخ مشخصی را برای برگزاری مراسم عقد انتخاب کنند.
  •  تدارک مراسم عقد در محضر عقد: پس از ارائه تمامی مدارک به محضر عقد نوبت به انتخاب سالن عقد، سفره عقد و… می رسد که تمامی این تدارکات با توجه به سلیقه عروس وداماد و همچنین مراسمی که می خواهند برگزار کنند متفاوت خواهد بود.

آداب و تدارک عقد محضرینکته: تمامی هزینه های پرداختی باتوجه به توافقاتی که بین خانواده عروس و داماد در روز خواستگاری و بله برون صورت گرفته است خواهد بود بنابراین نمی توان با قاطعیت درباره هزینه ها و همچنین وظایف عروس وداماد در مراسم عقد اظهار نظر کرد به عنوان مثال هزینه های شام عقد معمولا بر عهده داماد است و ممکن است در برخی از نقاط کشور به این صورت نباشد.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898