نحوه برگزاری مراسم عقد در محضر

26/فروردین/1400

اگر مراسم عقد شما در سالن عقد و یا در محضر عقد برگزار شود بدون شک شما باید با نحوه برگزاری مراسم عقد در محضر آگاه باشید تا بتوانید مراسم عقدی زیبا و شیک داشته باشید.

نحوه برگزاری مراسم عقد در محضر

اگر تا به حال شاهد عقد محضری نبوده اید ممکن است نحوه برگزاری مراسم عقد در محضر برایتان کمی مبهم باشد در نتیجه در این مقاله سعی داریم به طور کامل نحوه برگزاری مراسم عقد در محضر را توضیح دهیم.
بعد از مراسم خواستگاری و بله برون نوبت برگزاری مراسم عقد می رسد که با توجه به تصمیمات و توافقات انجام شده در مراسم خواستگاری و یا بله برون نحوه برگزاری مراسم عقد (عقد محضری و یا برگزاری یک جشن مفصل در تالار) مشخص می شود.

زمانی که تصمیم شما و خانواده هایتان بر برگزاری عقد محضری باشد شما باید هر چه زودتر به فکر پیدا کردن محضر عقد مناسبی باشید. اگر می خواهید تاریخ مراسم عقد شما مصادف با اعیاد مذهبی و ملی باشد حتما باید یک الی دو ماه قبل از تاریخ مشخص شده نسبت به رزرو محضر اقدام نمایید چرا که متقاضیان برگزاری مراسم عقد در چنین تاریخ هایی بسیار زیاد است و شما اگر بخواهید در لحظات آخر محضر را رزرو کنید به هیچ عنوان موفق نخواهید شد.
پس از رزرو محضر اولین کاری که باید انجام دهید این است که از محضر مربوطه معرفی نامه ای دریافت کنید تا آزمایش های لازم را انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما از زمان دریافت معرفی نامه به مدت 30 روز فرصت دارید تا تمام مراحل را طی کنید.

مراحل و نحوه برگزاری مراسم عقد در محضر

مشخص کردن تعداد مهمان ها: پس از آن باید مشخص کنید که چه کسانی را به مراسم عقد خود در محضر دعوت خواهید کرد. در عقد محضری معمولا اقوام درجه یک عروس و داماد حضور خواهند داشت.
در مرحله بعد نوبت به تهیه حلقه های ازدواج می رسد که عروس و داماد نسبت به تهیه آن اقدام می کنند. همچنین رزرو آتلیه و آرایشگاه نیز باید از قبل انجام شود.
با فراهم نمودن مقدمات و تدارکات لازم جهت برگزاری مراسم عقد محضری و همچنین فرارسیدن تاریخ برگزاری مراسم، خانواده عروس و داماد به محضر می روند و عروس و داماد نیز پس از رفتن به آرایشگاه و آتلیه به آن ها می پیوندند.
با رسیدن همه مهمان ها خطبه عقد در میان عروس و داماد جاری می شود و پس از دریافت هدایا و کادوی سر عقد با میوه و شیرینی از مهمان ها پذیرایی می شود.
بعضی از خانواده ها پس از اتمام عقد محضری مهمان هایشان را برای شام عقد محضری به رستوران دعوت می کنند البته لازم به ذکر است که دعوت به شام فقط در صورت تمایل خانواده ها خواهد بود و هیچ اجباری برای انجام آن وجود ندارد. دعوت به شام معمولا از طرف داماد خواهد بود اما برخی از خانواده ها پذیرایی با شام را وظیفه خانواده عروس می دانند.

مراحل و نحوه برگزاری مراسم عقد در محضر

مراسم عقد چگونه برگزار می شود

در فوق به پاسخ سوال “مراسم عقد چگونه برگزار می شود” اشاره مختصری شد اما در این بخش می خواهیم به صورت مفصل به این موضوع بپردازیم.
مراسم عقد معمولا به دو صورت عقد محضری (که در فوق توضیح داده شد) و برگزاری مراسم در تالار، باغ تالار و… خواهد بود که زوج ها با توجه به شرایط خود و همچنین توافقاتی که توسط خانواده عروس و داماد انجام شده است نوع مراسم عقد را انتخاب می کنند. در این بخش می خواهیم برگزاری مراسم عقد در تالار، باغ و… را مورد بررسی قرار دهیم.

  •  اولین گام برای برگزاری مراسم عقد انتخاب مکانی مناسب برای برگزاری مراسم است که عروس و داماد با توجه به بودجه، محل زندگی و دیگر شرایط خود مناسب ترین مکان را انتخاب می کنند.
  • پس از آن نوبت به دریافت وقت از عاقدی که قرار است خطبه عقد را بخواند می رسد. البته برخی از سالن ها و تالار ها خود خدمات دفاتر ازدواج را نیز ارائه می دهند که در صورت انتخاب چنین سالن و یا تالاری کار خود را آسان تر خواهید کرد.
  • برای دریافت خدمات مختلف مانند پذیرایی، دیزاین سفره عقد، موسیقی و… دو راه در پیش روی شما قرار دارد. اول این که از خدمات سالن و یا تالاری که رزرو کرده اید استفاده کنید و یا از خدمات تشریفات عقد بهره مند شوید. اگر قصد استفاده از خدمات تالار و اجاره سالن را دارید بهتر است درباره موسسه تشریفاتی که در تالار مربوطه مشغول ارائه خدمت است اطلاعاتی کسب کنید زیرا با این کار شما به کیفیت خدمات آن ها پی خواهید برد. به عنوان مثال موسسه تشریفات عقد جزو معتبرترین موسساتی است که با تالار ها و سالن های عقد بسیاری قرارداد همکاری دارد.
  • پس از طی تمام مراحل فوق نوبت به برگزاری مراسم در تالار می رسد.

نحوه پذیرایی در مراسم عقد

نحوه پذیرایی در مراسم عقد به دو صورت پذیرایی با عصرانه و پذیرایی با شام و یا ناهار است که اگر مراسم شما در تالار برگزار شود می توانید از خدمات پذیرایی و کترینگ غذای آن ها بهره مند شوید.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898