برای عقد محضری چی لازمه

08/اردیبهشت/1400

لوازم مورد نیاز عقد محضری

اگر قصد برگزاری مراسم عقد در محضر عقد را دارید حتما در این صفحه به دنبال پاسخ دقیق پرسش “برای عقد محضری چی لازمه؟” هستید. ما در این مقاله به خوبی به این سوال پاسخ خواهیم داد.

برای عقد محضری چی لازمه

برای عقد محضری چی لازمه و چکاری باید انجام بدیم:

  • برنامه ریزی دقیق: شما باید پیش از هر اقدامی یک برنامه دقیق برای کار ها و ایده هایی که در ذهن دارید و قرار است برای برگزاری عقد محضری خود انجام دهید داشته باشید. اجازه دهید با شما رو راست باشیم، اگر شما هیچ برنامه ای برای کار ها و اقداماتی که قرار است انجام دهید نداشته باشید دچار سردرگمی بسیاری خواهید شد و همین امر نیز سبب ایجاد استرس در شما خواهد بود در نتیجه نمی توانید از مراسمی که پیش و رو دارید نهایت لذت را ببرید بنابراین تمام اقداماتی که لازم است انجام دهید را در یک دفترچه بنویسید و برای هر کدام از آن ها برنامه دقیقی داشته باشید.
  • خرید حلقه: خرید حلقه اولین گام و مهم ترین گام برای عقد محضری است. خرید حلقه ازدواج داماد بر عهده عروس است و حلقه عروس نیز توسط داماد تهیه می شود. امروزه ست های حلقه بسیار شیک و جذابی در بازار موجود است که زوج ها با توجه به سلیقه و همچنین بودجه خود آن ها را تهیه می کنند.
  •  لباس عقد محضری: در رابطه با لباس عقد محضری باید به فرهنگ و همچنین رسم های موجود در خانواده و اقوام خود توجه کنید زیرا برخی رسم دارند که هر یک از طرفین خود لباس عقد محضری را تهیه کند اما برخی دیگر نیز خرید لباس عروس را بر عهده داماد قرار داده اند و عروس نیز برای داماد کت و شلوار تهیه می کند. لازم به ذکر است که در بعضی از خانواده ها رسم است که در مراسم بله برون پارچه ای زیبا برای دوخت لباس نامزدی و یا عقد از طرف خانواده داماد به عروس هدیه داده می شود پس به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که با توجه به شرایط و همچنین رسمی که در خانواده شما وجود دارد پیش بروید.

لوازم مورد نیاز عقد محضری

مدل لباس عقد محضری ارتباط زیادی با فضای محضر عقد دارد به عبارتی لباس عقد محضری در سالن عقد روف گاردن کاملا متفاوت از دفاتر رسمی است.

  • کادو سر عقد: کادو سر عقد از دیگر وظایف مهمی است که هر دو خانواده عروس و داماد باید به فکر آن باشند علاوه بر آن داماد نیز باید به فکر تهیه زیر لفظی برای بله گرفتن از عروس باشد. کادو هایی که خانواده داماد و خانواده عروس به آن ها هدیه می دهند معمولا به گونه ای است که به عنوان پشتوانه ای مالی در آینده به حساب می آید. رایج ترین کادو های سر عقد عبارتند از:
    • سکه
    • دستبند
    • انگشتر (انگشتری که به عنوان کادو سر عقد به عروس داده می شود با حلقه ازدواج او متفاوت است)
    • گردنبند
    • نیم ست
    • ساعت های اورجینال و گران قیمت
  • انتخاب و یا تزیین سفره عقد در محضر مورد نظر: چه در عقد محضری و چه در عقد هایی که در تالار ها و… برگزار می شود سفره عقد اهمیت بسیاری دارد در نتیجه شما باید از همان ابتدا مشخص کنید که می خواهید سفره عقد با سلیقه شما تزیین شود و یا سفره های آماده محضر عقد را انتخاب می کنید. اگر می خواهید سفره عقد با توجه به سلیقه شما دیزاین شود پس به فکر دیزاینی شیک باشید تا تیم دیزاین بنابر خواسته شما به تزیین سفره عقد بپردازد.

انتخاب و یا تزیین سفره عقد در محضر مورد نظر:

  • پذیرایی از مهمان ها: اگر قصد پذیرایی با شام و یا ناهار در رستوران را دارید حتما رستوران مورد نظر را از قبل انتخاب کنید.
  • آتلیه و تصویربرداری از مراسم: رفتن به آتلیه و همچنین تصویربرداری از مراسم در محضر اهمیت بسیاری دارد در نتیجه بهتر است یک تیم تصویربرداری حرفه ای را انتخاب کنید.
به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898