تقسیم مخارج عقد و عروسی در فرهنگ های مختلف

13/خرداد/1400

تقسیم مخارج عقد و عروسی در فرهنگ های مختلف چگونه است

تقسیم مخارج عقد و عروسی در فرهنگ های مختلف متفاوت است. هزینه محضر عقد، خرید قبل عروسی و تمامی هزینه های تالار و … هزینه هایی است که برای عقد و عروسی وجود دارد. در نتیجه در این مقاله به تفصیل به توضیح این مبحث می پردازیم.

تقسیم مخارج عقد و عروسی در فرهنگ های مختلف

هزینه عقد با کیست؟

هزینه عقد با کیست؟ سوالی که در مراسم بله برون پاسخ آن مشخص می شود و زوج ها و خانواده عروس و داماد بر اساس تصمیمات گرفته شده در مراسم بله برون توسط بزرگ تر ها عمل می کنند اما اگر اولین تجربه شما است شما نیز مانند بیشتر افرادی که تا به حال مراسم عقدی در خانواده شان برگزار نشده است با این سوال مواجه خواهند بود و بهترین پاسخ پاسخی است که با توجه به فرهنگی که در آن زندگی می کنید داده شود چرا که در فرهنگ ها و اقوام مختلف پاسخ به سوال “هزینه عقد با کیست؟” متفاوت است.

در برخی از فرهنگ ها هزینه هایی مانند هزینه تالار، دیزاین، پذیرایی عصرانه و یا شام با خانواده عروس است اما در برخی از فرهنگ ها نیز داماد علاوه بر تقبل هزینه هایی مانند هزینه آزمایش برای ازدواج و هزینه سالن عقد و ثبت عقد در دفتر عقد، هزینه برگزاری مراسم عقد را نیز بر عهده می گیرد.

هزینه جشن نامزدی با کیست؟

برای پاسخ دقیق تر به سوال “هزینه جشن نامزدی با کیست؟” به وظایف عروس و داماد در جشن نامزدی اشاره خواهیم کرد:

وظایف داماد در جشن نامزدی

  • آرایشگاه و میکاپ عروس
  • لباس نامزدی، پارچه یا لباس مجلسی عروس
  • لوازم آرایش
  • ست کیف و کفش
  • کیک نامزدی
  • نیم ست طلا
  • شاخه نبات و قرآن عروس

هزینه جشن نامزدی با کیست

وظایف عروس در جشن نامزدی

  • تالار
  • دیزاین میز نامزدی
  • پذیرایی عصرانه
  • پذیرایی شام (در صورت تمایل)

هزینه عروسی با کیست؟

پس از برگزاری مراسم های مختلف مانند مراسم بله برون، عقد و نامزدی نوبت به برگزاری مراسم عروسی است و آن جا است که دوباره سوالاتی در ذهن زوج ها شکل می گیرد که “هزینه عروسی با کیست؟”

پاسخ این سوال بسیار واضح است چرا که در آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی تمامی هزینه های عروسی مانند هزینه تالار، لباس عروس، آتلیه، شام، آرایشگاه و… بر عهده داماد است.

اما همانگونه که در فوق اشاره شد امروزه به دلیل افزایش چشم گیر هزینه های عروسی خانواده ها تصمیم می گیرند که تمامی هزینه ها و یا بخشی از هزینه ها را تقسیم کنند تا تمام سختی ها و هزینه ها بر دوش داماد نباشد و هر چه سریع تر این پیوند مبارک با همکاری طرفین انجام شود.

البته لازم به ذکر است که زمانی که چنین تصمیمی گرفته می شود در مواردی مانند تهیه جهزیه و… نیز تصمیماتی گرفته می شود که خانواده عروس نیز با وجود بر عهده گرفتن بخشی از هزینه های عروسی در خرید جهزینه تحت فشار نباشند.

اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که می خواهید با هم هزینه های عروسی و شروع زندگی مشترک خود را بر عهده بگیرید پس بهتر است که در همان مراسم بله برون تمامی صحبت ها و قول قرار های مربوط به چگونگی برگزاری مراسم عروسی و همچنین تهیه جهزیه را به طور دقیق انجام دهید.

هزینه آرایشگاه عروس با کیست؟

در فوق تا حدودی به سوال “هزینه آرایشگاه عروس با کیست؟” پاسخ داده شد اما پاسخ دقیق تر این است که هزینه آرایشگاه عروس در تمامی مراسم ها مانند مراسم عقد، جشن نامزدی و عروسی بر عهده داماد خواهد بود.

هزینه تالار برای جشن عقد

هزینه تالار برای جشن عقد نیز با توجه به توافقات انجام شده بر عهده یکی از طرفین خواهد بود اما اگر خانواده عروس قصد برگزاری مراسم عقد را دارند هزینه تالار نیز بر عهده آن ها خواهد بود.

شام عقد محضری به عهده کیست؟

پذیرایی با شام امری اختیاری است بنابراین در برخی از خانواده ها هزینه شام عقد محضری بر عهده خانواده عروس می باشد و در برخی دیگر نیز داماد تمام هزینه های مربوط به شام را متقبل می شود.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898