کادو سر عقد محضری

18/آذر/1399

کادو سر عقد محضری یکی از رسم های دیرینه ما ایرانیان است که طبق این رسم پس از عقد هدایایی از طرف خانواده عروس و داماد به هر دو خانواده داده می شود.

کادو سر عقد محضری

در خرید کادو سر عقد محضری نکاتی وجود دارد که عدم توجه به آن ها سبب سردرگمی عروس و داماد ها و یا سبب به هدر رفتن هزینه های بسیاری می شود درنتیجه در این مقاله سعی می کنیم تمام باید ها و نباید های مربوط به کادو سر عقد محضری را مورد بررسی قرار دهیم و به زوج ها در نحوه انتخاب کادو سر عقد محضری کمک کنیم تا با دغدغه کم تری بهترین هدایا را برای خانواده همسر خود تهیه کنند.

برای عقد محضری چی ببریم

زوج هایی که اولین بار است شاهد برگزاری مراسم عقد هستند بیشتر از دیگر زوج ها که شاهد برگزاری مراسم عقد خواهران برای عقد محضری چی ببریمو برادران خود بوده اند با سوال معروف “برای عقد محضری چی ببریم؟” مواجه می شوند و معمولا فکر کردن به این مسئله سبب کلافگی و یا اضطراب آن ها خواهد شد مخصوصا امروزه که با عدم ثبات اقتصادی در کشورمان رو به رو هستیم روز به روز به این نگرانی ها افزوده می شود. برای این که هدایای مناسبی را به عنوان کادو سر عقد محضری انتخاب کنید به چندین نکته مهم اشاره خواهیم کرد:
تهیه کادو شایسته و درخور: در تهیه کادو سر عقد محضری حتما به شایسته بودن کادو توجه کنید چرا که تهیه هدایای نامناسب نوعی بی احترامی به خانواده همسر شما خواهد بود.
 توجه به وسع مالی: توجه به وسع مالی خود و خانواده تان یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که باید در حین تهیه کادو سر عقد محضری به آن توجه شود. زمانی که از درخور بودن هدیه صحبت می شود منظور ما گران قیمت بودن آن نیست بلکه تهیه بهترین کادو با مناسب ترین قیمت است. توجه داشته باشید که شما باید برای تمام اعضای خانواده همسرتان هدیه و کادو تهیه کنید درنتیجه باید هزینه زیادی را برای این هدایا درنظر بگیرید و عدم توجه به وسع مالی خود سبب می شود شما نتوانید هزینه های جاری را مدیریت کنید و همین امر نیز سبب بروز مشکلات و نگرانی های بسیاری می شود.
توجه به فرهنگ خانواده: فرهنگ خانواده از دیگر فاکتور های انتخاب هدیه سر عقد محضری است. یکی از مزایای توجه به فرهنگ خانواده همسر این است که شما می توانید در مدت زمان کم تری مشخص کنید که چه هدیه ای می خواهید تهیه کنید. همچنین توجه به فرهنگ خانواده سبب رضایت آن ها از هدیه ای که دریافت می کنند خواهد بود.
توجه به سنین افراد خانواده همسر: شما باید با توجه به سنین اعضای خانواده همسر خود نسبت به خرید هدایا اقدام کنید. البته این نکته درباره جنسیت نیز صدق می کند و شما می توانید با توجه به جنسیت هر یک از اعضای خانواده مناسب ترین هدیه را انتخاب کنید که البته همه افراد به این موضوع توجه می کنند و صرفا برای یادآوری چنین موضوعی را مطرح کردیم.

رسم و رسوم کادو سر عقد محضری

رسم و رسوم کادو سر عقد محضری اهمیت بسیاری دارد که زوج ها باید پیش از تهیه آن درباره رسم و رسوم حاکم در خانواده رسم و رسوم کادو سر عقد محضریهمسر خود اطلاعات دقیقی کسب کنند چرا که آداب هدیه سر عقد با توجه به هر شهر و استان متفاوت خواهد بود. حال اگر فرهنگ خانواده همسر شما با شما تفاوت های بسیاری داشته باشد باید دقت شما در این زمینه بیشتر از دیگر افراد باشد و نه تنها در خرید هدیه بلکه باید در تمام مسائل مربوط به برگزاری عقد با توجه به رسم و رسوم آن ها قدم بردارید.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ( 3 )

  1. سارا16 بهمن 1399

    سر عقد محضری مامان و بابام به من سرویس دادن به شوهرم بابام ساعت داد مامانم انس طلا خانواده همسرمم پدرو مادرش به من سرویس دادن به شوهرم هیچی نداد

  2. مریم ج14 فروردین 1400

    قبلا که قیمت طلا مناسب بود ما رسممون این بود که طلا یا سکه به عنوان کادو عقد محضری می دادیم ولی خب الان اینجوری نیست . ولی خانواده هایی که توان مالی دارن خب سکه می دن ولی ما پول میدیم.

  3. علی رضایی24 اردیبهشت 1400

    برای عقد خواهرم به نظرتون یه ساعت بدم خوبه؟

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898