نحوه اعلام کادو سر عقد

19/فروردین/1400

پیش از بررسی “نحوه اعلام کادو سر عقد” بهتر است درباره این رسم توضیحاتی داده شود تا به طور کامل با این رسم آشنا شوید.
در مراسم عقد تمامی مهمان ها از خانواده عروس و داماد گرفته تا اقوام دیگر که در جشن حضور دارند هدایایی را به عنوان کادو سر عقد محضری به عروس و داماد هدیه می دهند.

نحوه اعلام کادو سر عقد
وقتی زمان تحویل هدایا به عروس و داماد می رسد شخصی تمامی هدایایی که داده می شود را به دیگر مهمان ها اعلام می کند. این رسم به دلایل مختلفی در تشریفات مراسم عقد اجرا می شود که یکی از مهم ترین دلایل آن جبران آن توسط عروس و داماد و یا خانواده آن ها است. البته لازم به ذکر است که در برخی از خانواده ها چنین رسمی وجود ندارد و شاید این رسم برایشان عجیب باشد در نتیجه توصیه می کنیم که با توجه به آداب و رسوم خانواده خود پیش بروید. نکته دیگر این است که تصویربرداری از مراسم عقد خود به نوعی در ثبت هدایا نقش دارد.

چه کسی باید وظیفه اعلام کادو سر عقد را بر عهده بگیرد؟

ممکن است برای برخی از افراد سوال باشد که چه کسی باید وظیفه اعلام کادو سر عقد را بر عهده بگیرد؟چه کسی باید وظیفه اعلام کادو سر عقد را بر عهده بگیرد؟
پاسخ این سوال با توجه به آداب و رسوم هر خانواده متفاوت است اما معمولا این وظیفه بر عهده خواهر داماد و یا عروس خواهد بود البته گاهی مشاهده شده است که خاله عروس و یا داماد نیز این کار را انجام می دهند درواقع هر خانواده با توجه به تصمیماتی که خودشان می گیرند این وظیفه را به یک نفر می سپارند.

 

نحوه اعلام کادو سر عقد چیست

حال که با رسم “اعلام کادو سر عقد” آشنا شدیم نوبت به بررسی “نحوه اعلام کادو سر عقد” می رسد. هر شخصی که برای این کار در نظر گرفته شده است باید به خوبی با نحوه اعلام کادو سر عقد آشنا باشد تا به خوبی این رسم را اجرا کند.
در ادامه نحوه اعلام کادو سر عقد را آموزش می دهیم تا اگر قصد دارید در مراسم عقد اعضای خانواده و یا اقوام خود این وظیفه را بر عهده بگیرید به راحتی بتوانید مجری خوبی برای این رسم باشید.

نحوه اعلام کادو سر عقد چیست

خوش آمد گویی به مهمان ها: اولین گام در اعلام کادو سر عقد، خوش آمد گویی و خیرمقدم به مهمان ها از طرف عروس و داماد است. سعی کنید در انتخاب جملات خود خلاقیت به خرج دهید و جملات خوبی را برای خوش آمد گویی انتخاب کنید.
نکته: اگر اولین بار است که این کار را انجام می دهید ممکن است کمی دچار استرس شوید به همین دلیل توصیه می کنیم پیش از برگزاری مراسم عقد به خوبی جملاتی را که قرار است در مراسم بگویید را چندین بار تمرین کنید. با هر بار تمرین بیشتر به کلمات و جملاتی که مد نظر دارید تسلط پیدا خواهید کرد. به یاد داشته باشید که کلام و همچنین نحوه اجرای مجری تاثیر بسزایی در نحوه برگزاری مراسم دارد پس در انجام تمرین های خود کوتاهی نکنید.
اعلام کادو ها: دریافت و اعلام کادو ها باید از اقوام درجه یک شروع شود یعنی اولین کسانی که کادوی خود را به عروس و داماد تقدیم می کنند پدر و مادر عروس و داماد است. سپس نوبت به خواهر و برادر عروس و داماد می رسد و پس از آن نیز نوبت به اقوام دیگر مانند خاله، دایی، عمو و… است.

نکته: گاهی علاوه بر اعلام کادو سر عقد و تصویربرداری از آن، شخص دیگری نیز تمامی هدایای دریافت شده را در یک دفترچه یادداشت می کند. اگر شما نیز چنین رسمی دارید حتما در زمان اعلام کادو سر عقد توجه داشته باشید که با طمانینه و آرامش بیشتری نام هدیه دهنده و هدیه را بگویید تا شخص دوم نیز بتواند به راحتی آن ها را یادداشت کند.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898