هزینه محضر ازدواج با کیست

22/بهمن/1399

هزینه محضر ازدواج با  چه کسی است؟
در حین ازدواج سوال های زیادی ممکن است ذهن افرادی را که تجربه چندانی درباره برگزاری مراسم ازدواج ندارند به خود درگیر کند به عنوان مثال سوال “هزینه محضر ازدواج با کیست؟” یکی از سوال های پرتکراری است که معمولا توسط زوج ها پرسیده می شود؛ دلیل این امر نیز این است که از زمان خواستگاری تا زمانی که عروس و داماد زندگی مشترک خود را زیر یک سقف شروع می کنند هزینه های بسیار زیادی باید صرف برگزاری مراسم های مختلف شود که برخی از این هزینه ها بر عهده خانواده عروس و برخی دیگر نیز بر عهده خانواده داماد و خود داماد است به همین دلیل نیز بسیاری از افراد که در زمینه ازدواج تجربه چندانی ندارند نمی دانند که چه هزینه هایی بر عهده آن ها است.

هزینه محضر ازدواج با کیست
بنابراین در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به سوال “هزینه محضر ازدواج با کیست؟” پاسخ دهیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
عقد محضری در محضر عقد و یا عقد رسمی پس از گذراندن پروسه ای طولانی مانند مراسم خواستگاری، بله برون و انجام آزمایش های قبل از ازدواج انجام خواهد شد. اگر شما نیز تمامی این مراحل را گذرانده اید حال باید بدانید که برای به ثبت رساندن ازدواج یا همان عقد رسمی چه کسی باید هزینه های محضر را متقبل شود که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت:
نکته: تمامی هزینه های مربوط به آزمایش قبل از ازدواج بر عهده داماد است.
وظیفه رزرو دفتر ازدواج و اجاره سالن عقد بر عهده داماد است در نتیجه تمامی هزینه ها نیز بر عهده او خواهد بود همچنین هزینه شیرینی محضر را نیز داماد باید متقبل شود.

هزینه محضر ازدواج
زوج هایی که قصد برگزاری مراسم عقد را دارند باید طبق رسم و رسومات خود پیش بروند چرا که در این باره رسم های مختلفی وجود دارد به عنوان مثال در برخی از اقوام این رسم به چشم می خورد که تمامی هزینه های مراسم عقد بر عهده داماد است در حالی که در رسوم برخی دیگر نیز هزینه رزرو سالن، پذیرایی و دکوراسیون بر عهده خانواده عروس است و داماد فقط هزینه های مربوط به شام را پرداخت می کند.
لازم به ذکر است که امروزه خانواده ها ترجیح می دهند که هزینه های مربوط به برگزاری مراسم عقد را با یکدیگر شریک شوند بنابراین بهتر است در مراسم بله برون به تمام این مسائل اشاره شود و از همان ابتدا تمام وظایف مشخص شود.
در پاسخ به سوال “هزینه محضر ازدواج با کیست؟” برخی از هزینه های جانبی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد، برای درک بهتر به مثال زیر توجه کنید:
به عنوان مثال عروس و دامادی علاوه بر عقد محضری تصمیم به برگزاری مراسم عقد نیز دارند در نتیجه تصمیم می گیرند که لباس عروس در عقد رسمی با لباس عروس مراسم عقد متفاوت باشد در این صورت باید عروس خود نسبت به تهیه لباس مناسب عقد محضری اقدام کند اما تهیه لباس عروس در مراسم عقد بر عهده داماد است.
خارج از تمامی توافقاتی که برای برگزاری مراسم عقد و عقد محضری انجام شده است بهتر است بدانید که از قدیم الایام تاکنون لباس عروس و آرایشگاه عروس بر عهده داماد است به همین دلیل نیز دیگر این مسئله در بین همه خانواده های ایرانی جا افتاده است.
البته خانواده عروس نیز در مراسم عقد وظایفی دارند به عنوان مثال تهیه ظرف عسل برای مراسم عسل خوران عقد بر عهده خانواده عروس است و در مقابل داماد نیز باید کیک عقد را تهیه کند.

نکته مهم: همانطور که اشاره کردیم امروزه خانواده ها بیشتر با توجه به توافقات خود پیش می روند تا آداب و رسوم؛ بنابراین بهتر است از همان ابتدا وظایف هر دو خانواده مشخص شود.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898