گیفت عقد چیست؟

14/آذر/1399

جدید ترین مدل گیفت عقد

تمامی افرادی که در حال مطالعه این مقاله هستند مطمئنا در ذهن خود سوال “گیفت عقد چیست؟” را مطرح کرده اند به همین دلیل نیز برای یافتن پاسخ مناسبی برای این سوال به جستجو در اینترنت مشغول شده اند در نتیجه در این مقاله قصد داریم به طور دقیق به پرسش “گیفیت عقد چیست؟” پاسخ دهیم بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

گیفت عقد همانطور که از نامش پیداست به هدیه ای گفته می شود که در روز مراسم عقد از طرف عروس و داماد به مهمان ها داده می شود.

اما حال ممکن است که از خود بپرسید به چه دلیل چنین کاری صورت می گیرد و آیا همه عروس و داماد ها موظف هستند به مهمانان خود گیفت عقد هدیه دهند؟

گیفت عقد چیست

مسلما هیچ بایدی در تقدیم گیفت عقد به مهمانان توسط عروس و داماد وجود ندارد اما دلیل این امر این است که یادبودی از مراسم عقد شما نزد مهمانانتان باقی بماند و به گونه ای خاص از حضور آن ها در مراسم خود تشکر و قدردانی کنید.

به یاد داشته باشید که گیفت عقد فقط به خانم های حاضر در مراسم عقد اعطا می شود. از طرفی دیگر نیز توصیه می کنیم در انتخاب گیفت عقد دقت و وسواس زیادی به خرج دهید چرا که این هدیه قرار است برای همیشه نزد مهمانان شما باقی بماند و با دیدن آن، خاطرات شیرین مراسم عقدتان برایشان تداعی شود.

انواع گیفت عقد

گیفت عقد نیز دارای انواع مختلفی است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

جدید ترین مدل گیفت عقد

انواع گیفت عقد عبارتند از:

  • گیفت عقد سنتی: گیفت های عقد سنتی که جذابیت بسیاری دارند شامل جعبه های جذاب تزیین شده ای هستند که عروس و داماد می توانند با توجه به سلیقه خود برای مهمانانشان هدیه ای را در این جعبه قرار دهند.
  • گیفت فرهنگی: این گیفت فرهنگ قوم و خاندان شما را به مهمانانتان معرفی می کند. اگر از اقوام مختلف ایرانی هستید می توانید با کمی تامل در فرهنگ، قومیت و… ایده های ناب بسیاری را برای تهیه و تدارک گیفت عقد خود بیابید.
  • گیفت خانگی: برای این نوع گیفت عقد نیز که طرفداران بسیاری دارد می توان انواع عروسک که معمولا عروسک عروس و داماد انتخاب می شود، کله قند فانتزی کوچک که تزیین شده است، دسته گل های کوچک و… را انتخاب کرد.
  • گیفت عقد مناسبتی: گیفت های عقد مناسبتی با توجه به نوع عروسی شما تهیه می شود به عبارتی دیگر تمامی هدیه ها نمادی از عروسی شما خواهند بود به عنوان مثال اگر مراسم شما در فصل های سرد سال برگزار شود گیفت هایی از قبیل عروسک های برفی و… انتخاب می شود.

چگونه گیفت عقد تهیه کنیم؟

ممکن است زوج ها در تهیه گیفت عقد دچار سردرگمی شوند و بسیاری از عروس و داماد ها حتی ایده ای برای گیفت عقد ندارند اما راه حل تمامی این مشکلات بسیار ساده است و آن چیزی جز مراجعه به موسسات تشریفات عقد نیست چرا که موسسات تشریفاتی لیست بالا بلندی از انواع گیفت های عقد را در اختیار شما قرار می دهند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود گیفت مناسبی را برای مهمانانتان انتخاب کنید.

چگونه گیفت عقد تهیه کنیم

برای تهیه گیفت عقد ابتدا تعداد مهمان های خود را مشخص کنید سپس با توجه به لیست تهیه شده بودجه مشخصی را کنار بگذارید و در نهایت انواع گیفت های عقد را مورد بررسی قرار داده و مناسب ترین آن را انتخاب کنید. از دیگر نکات مهم در انتخاب گیفت عقد ماندگاری آن است به عبارتی دیگر اگر شما می خواهید گیفت عقدتان سال های زیادی باقی بماند باید به سراغ عروسک و… بروید اما گیفت هایی مانند گل طبیعی بیشتر از چند روز دوام ندارند.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898