وظایف خانواده داماد در مراسم عقد

28/آبان/1399

وظایف خانواده داماد در مراسم عقد چیست؟

سوال فوق علاوه بر این که سوالی باشد که در ذهن خانم ها است بلکه در روز بله برون و خواستگاری نیز توسط بزرگ تر های خانواده و فامیل که دور هم جمع شده اند تا توافقات اولیه را انجام دهند نیز تعیین می شود. البته لازم به ذکر است که امروزه تمام توافقات و وظایفی که خانواده داماد و خانواده عروس باید انجام دهند در همان روز خواستگاری تعیین می شود و بله برون صرفا به خاطر اطلاع رسانی به اقوام است در نتیجه تمامی وظایف در همان روز خواستگاری مشخص می شود و خانواده عروس و داماد به خوبی می دانند که از این پس چه وظایفی بر عهده خواهند داشت.

وظایف خانواده داماد در مراسم عقد
اما افرادی نیز هستند که می خواهند درباره وظایفی که بر عهده خانواده داماد گذاشته می شود اطلاعات دقیقی کسب کنند به همین جهت نیز اولین کاری که انجام می دهند این است که در وب سایت های مختلف به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای سوال “وظایف خانواده داماد در مراسم عقد چیست؟” باشند تا با تمامی جزئیات آشنا شوند و به تمامی نکاتی که شاید اصلا حتی به آن فکر هم نمی کرده اند پی ببرند؛ چنین شرایطی معمولا بر خانواده هایی حاکم است که برای اولین بار است در خانواده شان مراسم عقد صورت می گیرد به همین دلیل نیز این خانواده ها نسبت به خانواده هایی که حداقل یک مراسم عقد برگزار کرده اند بی تجربه تر هستند.
حال فرقی نمی کند که شما جزو کدام افراد ذکر شده در فوق هستید چرا که در این مقاله به تمامی وظایف خانواده داماد در مراسم عقد اشاره خواهد شد و شما با مطالعه این مقاله می توانید اطلاعات خوب و جامعی کسب کنید پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

برخی از وظایف خانواده داماد در مراسم عقد

  •  خرید حلقه: خرید حلقه یکی از مهم ترین وظایف خانواده داماد (داماد) است که باید با دقت بسیاری انجام شود چرا که اولین و مهم ترین هدیه خانواده داماد به عروس حلقه خواهد بود.
  •  خرید هدیه برای عروس: خرید هدایا برای عروس نیز از دیگر وظایف خانواده داماد است. برای تهیه تمامی هدایا می توانید چک لیستی برای خرید مراسم عقد تهیه کنید. در ادامه به برخی از هدایایی که مرسوم است خانواده داماد برای عروس تهیه کنند اشاره خواهد شد:
  •  سرویس طلا
  •  لباس عقد و نامزدی
  •  قرآن و جانماز
  •  عطر و ادکلن
  •  مانتو و روسری
  •  چادر

برخی از وظایف خانواده داماد در مراسم عقد 

هزینه های محضر: هزینه سالن عقد و محضر بر عهده خانواده داماد و یا بهتر است بگوییم داماد است در نتیجه محضری که انتخاب می شود نیز باید با توجه به بودجه ای که داماد در نظر گرفته است باشد چرا که بسیاری از افراد مراسم عقد را در سالن عقد محضر برگزار می کنند و از تمامی خدمات محضر نیز استفاده می کنند در نتیجه باید علاوه بر تعیین بوجه، لیست دقیقی از تمامی هزینه ها تهیه شود.

تهیه لیست مهمان: در زمان بله برون و خواستگاری مشخص خواهد شد که خانواده عروس و داماد چه تعداد مهمان دعوت خواهند کرد البته در مراسم عقد معمولا اقوام درجه یک و دوستان بسیار نزدیک عروس و داماد دعوت خواهند شد. خانواده داماد باید با دقت به تهیه لیست مهمان های خود بپردازد.

شام عقد: شام عقد نیز بر عهده داماد و خانواده داماد خواهد بود در نتیجه خانواده داماد باید یک موسسه تشریفاتی را برای ارائه خدمات شام انتخاب کنند.

معرفی بستگان به خانواده عروس: معرفی بستگان خانواده داماد به خانواده عروس یکی از دیگر وظایف مهم خانواده عروس است چرا که دراین مراسم خانواده عروس برای اولین بار با اقوام داماد ملاقات می کنند.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ( 5 )

  1. محدثه16 بهمن 1399

    ما که محضر نمی ریم .محضر دار میاد خونه.. برای ما فقط والدین کادو میدن بقیه توی تالار برای جشن عقد هدیه میدن

  2. سحر16 بهمن 1399

    رسم ما اینه که پدر مادر عروس هم به عروس کادو میدن هم به داماد که معمولا به داماد یا سکه میدن یا پلاک زنجیر!خانواده داماد هم 1سرویس طلا و 2تا سکه

  3. سحر حمیدی14 فروردین 1400

    ما رسممون اینه که عقد محضری همه چیش با داماد باشه. هزینه خود عقد و لباس و این چیزا. خانواده دامادم معمولا کادو می دن. خود دامادم معمولا سرویس باید بده.

  4. سیما24 اردیبهشت 1400

    ما رسم داریم موقع عقد به عروس یه انگشتر هدیه میدن به دامادم هیچی

  5. ژبلا م24 اردیبهشت 1400

    خانواده شوهرم کادو بهم ندادن سرویس هم ک دادن شوهرم خودش خریده بود با حلقه بازم دمه بابام گرم دوتا النگو عقد بهم داد

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898