لیست خرید بله برون

20/اسفند/1399

تهیه چک لیست خرید بله برون به شما کمک خواهد کرد که هیچ چیزی را از قلم نیندازید و از طرفی دیگر نیز اجازه سر درگمی به شما را نمی دهد چرا که تمام خرید ها و کار های خود را مطابق لیست از قبل آماده شده انجام خواهید داد؛ همچنین لیست خرید بله برون علاوه بر نظم بخشیدن به امور سبب جلوگیری از خرید های احساسی نیز می شود چرا که شما همزمان با تهیه لیست بودجه مشخصی را نیز برای خرید این لیست در نظر خواهید گرفت در نتیجه هزینه های شما هیچگاه از بودجه مشخص شده تجاوز نخواهد کرد و بدین ترتیب می توانید هزینه های خود را مدیریت کنید.

لیست خرید بله برون
لازم به ذکر است که برگزاری مراسم بله برون بر عهده خانواده عروس است در نتیجه انتخاب مکان مناسب جهت برگزاری مراسم و همچنین تهیه ملزومات مراسم بله برون مانند دیزاین، میز بله برون و… بر عهده آن ها خواهد بود بنابراین در این مقاله به تمامی وسیله هایی که باید توسط داماد و خانوده عروس تهیه شود به صورت یکجا پرداخته خواهد شد.

لیست مهم خرید بله برون

انگشتر نشان: حلقه نشان یکی از هدایایی است که در صدر لیست خرید بله برون قرار می گیرد و از اهمیت بسیاری برخوردار است. معمولا حلقه ای که به عنوان حلقه نشان خریداری می شود کمی سبک تر است چرا که این حلقه با حلقه ازدواج متفاوت است و قیمت حلقه ازدواج بسیار بیشتر از حلقه نشان خواهد بود. حدالامکان سعی کنید حلقه نشان را با توجه به سلیقه عروس خانم انتخاب کنید زیرا با اینکار جایگاه عروس را گرامی می دارید.

انگشتر بله برون
تزیین کله قند: خرید کله قند و تزیین آن از قدیم الایام تا کنون در میان ما ایرانی ها جزو رسم های مهم بله برون بوده است به همین دلیل نیز همواره آن ها را در میان ست های بله برون خواهید دید. کله قند توسط یکی از ریش سفیدان حاضر در مراسم و از جانب خانواده عروس شکسته می شود.
پارچه چادری و لباس: هدیه ای ارزشمند و فراموش نشدنی دیگر که در لیست بله برون قرار دارد و توسط خانواده داماد نیز تهیه می شود پارچه چادری است. پارچه ممکن است از قبل برش و دوخته شده باشد اما بیشتر خانواده ها برای خوش یمنی و همچنین برش متناسب با قد عروس خانم، پارچه چادری را در همان مراسم بله برون بر سر عروس می اندازند و آن را برش می زنند. لازم به ذکر است که در بسیاری از خانواده ها هدایایی مانند مانتو، کیف، کفش، پارچه و… نیز به همراه پارچه چادری تهیه و به عروس خانم تقدیم می کنند.
پارچه نامزدی: برخی از خانواده ها پارچه نامزدی که برای دوخت لباس نامزدی نیاز است را در مراسم بله برون به عروس خانم تقدیم می کنند اما برخی دیگر نیز تهیه لباس و یا پارچه نامزدی را بر عهده عروس و داماد می گذارند که امروزه بیشتر خانوادهپارچه عروسی نامزدی ها و عروس و داماد ها ترجیح می دهند که خودشان نسبت به تهیه لباس نامزدی و یا تهیه پارچه برای دوخت لباس نامزدی اقدام کنند تا همه چیز به سلیقه خودشان باشد.

دفتر بله برون: همانطور که می دانید در مراسم بله برون تمامی قول و قرار ها و توافقات انجام می شود بنابراین از قدیم الایام تاکنون رسم است که تمامی این قول و قرار ها به ثبت برسد؛ در زمان های گذشته توافقات انجام شده بر روی یک برگه نوشته می شد اما امروزه با تجملاتی شدن مراسم ها زوج ها ترجیج می دهند دفتر شیکی را به عنوان دفتر بله برون تهیه کنند. دفتر های بله برون را می توانید از فروشگاه های لوازم عقد و بله برون تهیه کنید.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898