هدیه خانواده ها سر عقد

03/اسفند/1399

هدیه خانواده ها سر عقد چیست؟

افرادی که در آینده نزدیک قصد برگزاری مراسم عقد خود را دارند اگر تجربه ای در برگزاری مراسم عقد نداشته باشند مسلما ذهنشان با سوالی مشابه هدیه خانواده ها سر عقد درگیر خواهد شد چرا که خانواده عروس و داماد باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا هدیه ای در خور و شایسته را تقدیم نو عروس و نو دامادشان کنند به همین دلیل در این مقاله سعی داریم با بررسی دقیق هدیه خانواده ها سر عقد به افرادی که “نوع هدیه خانواده ها سر عقد” برایشان به سوال بزرگی تبدیل شده است کمک کنیم تا بتوانند کادو سر عقد محضری هدیه را انتخاب و تهیه کنند در نتیجه تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

هدیه خانواده ها سر عقد

هدیه خانواده عروس سر عقد

پیش از بررسی هدیه خانواده عروس سر عقد بهتر است به این نکته اشاره شود که:
در حین انتخاب هدیه به آینده مالی عروس و داماد توجه کنید یعنی بهتر است هدیه ای انتخاب شود که به عنوان یک کمک کننده مالی برای زوج ها به شمار برود. در ادامه به برخی از هدایای رایج که از طرف خانواده عروس به داماد هدیه می شود اشاره خواهیم کرد:
سکه: سکه یکی از هدایای رایجی است که از طرفی از لحاظ مالی در آینده به عروس و داماد کمک کند و از طرفی دیگر نیز هدیه ای بسیار معقول و در خور است. تعداد سکه هایی که به عنوان هدیه در نظر گرفته می شود با توجه به بودجه خانواده عروس متفاوت خواهد بود اما نوع سکه ها به این صورت است که:
تمام سکه بهترین و اصولی ترین انتخاب برای پدر و مادر عروس است، خواهر و برادر عروس می توانند نیم بها هدیه دهند و رایج ترین هدیه برای افراد مجرد نیز ربع سکه است.
طلا: خرید طلا مانند دستبند و یا گردنبند برای داماد نیز جزو هدایایی است که بسیار جذاب است و از طرفی دیگر نیز در آینده برای زوج ها کارآیی دارد.
ساعت: از دیگر هدایای بسیار جذاب می توان به ساعت اشاره کرد. ساعت های اصل و شیک بهترین گزینه برای شگفت زده کردن آقای داماد است البته لازم به ذکر است که اگر جزو خانواده هایی هستید که خرید ست ساعت برای عروس و داماد جزو رسومات شما است پس بهتر است از خرید ساعت به عنوان هدیه سر عقد خودداری کنید.

هدیه خانواده عروس سر عقد

هدیه خانواده داماد سر عقد

هدیه خانواده داماد سر عقد به صورت زیر است:
سرویس طلا: سرویس طلا یکی از رایج ترین هدایایی است که از طرف خانواده داماد به عروس تقدیم می شود. سرویس طلا نیز پشتوانه مالی بسیار خوبی برای زوج ها است هر چند که معمولا سرویس طلا به عنوان هدیه ای مقدس و به عبارتی به عنوان یک یادگاری با ارزش نزد عروس حفظ می شود.
خرید زیر لفظی برای عروس: زیرلفظی دادن به عروس برای گرفتن جواب بله از او یکی از رسم های دیرینه است که از قدیم الایام در میان ما ایرانی ها رایج بوده است بنابراین بهتر است پیش از مراسم عقد با توجه به سلیقه و علاقه عروس، هدیه زیرلفظی را تهیه کنید پس بهتر است زیرلفظی به دلخواه عروس باشد. مناسب ترین هدایا به عنوان زیر لفظی نیم ست، گردنبند، انگشتر و… است.
سکه: همانطور که در فوق اشاره شد سکه جزو هدایای باارزشی است که هم خانواده عروس و هم خانواده داماد می توانند آن را به عنوان هدیه برای زوج ها در نظر بگیرند در نتیجه به همان ترتیبی که در فوق ذکر شد خانواده داماد نیز می توانند به نو عروس خود سکه هدیه بدهند؛ به این صورت هم آینده مالی زوج ها را در نظر گرفته اند و هم هدیه درخوری را تهیه کرده اند.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898