هزینه جشن نامزدی با کیست

06/فروردین/1400

“هزینه جشن نامزدی با کیست؟” پرسشی است که معمولا توسط زوج هایی پرسیده می شود که در آینده ای نزدیک قصد برگزاری مراسم نامزدی خود را دارند البته بیشتر افرادی که چنین سوالی را می پرسند جزو آن دسته از افراد هستند که تجربه چندانی در رابطه با برگزاری مراسم های مربوط به ازدواج ندارند.
پیش از پاسخ به پرسش “هزینه جشن نامزدی با کیست؟” بهتر است به نکته ای اشاره کنیم که می تواند به زوج ها کمک بسیاری کند:

هزینه جشن نامزدی با کیست
توجه داشته باشید که رسم و رسوم هر خانواده با توجه به فرهنگ، محل زندگی و… متفاوت است و توجه به این مسئله می تواند در حل سوال هایی که در ذهن شما است نقش بسزایی داشته باشد.
اما اگر رسم و رسوم خاصی ندارید و مطابق رسم های معمول در جامعه ایرانی قصد دارید مراسم نامزدی خود را برگزار کنید در ادامه این مقاله نکات کاربردی را درباره هزینه جشن نامزدی بررسی خواهیم کرد.
لازم به ذکر است که هزینه نامزدی در همه فرهنگ ها بر عهده خانواده عروس است البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر جشن نامزدی شما به عنوان جشن عقد باشد و عقد رسمی در محضر عقد انجام شده باشد و یا روز نامزدی عقد محضری انجام شود از این قانون پیروی می شود ولی اگر جشن نامزدی صرفا برای آشنایی عروس و داماد باشد تمامی هزینه ها بر عهده خانواده داماد است پس حتما به این نکات باید توجه کنید.

نکات مهم هزینه جشن نامزدی

ما در این مقاله گزینه اول یعنی جشن نامزدی که در آن خطبه عقد نیز جاری می شود را بررسی می کنیم. در ادامه به وظایف خانواده عروس اشاره می شود:
تالار: خانواده عروس باید نسبت به اجاره سالن یا تالاری مناسب با توجه به ظرفیت مهمان هایشان اقدام کنند. در اجاره تالار و یا دیگر مکان ها مانند باغ و… باید به بودجه خود دقت کنید. لازم به ذکر است که نیازی نیست جشن نامزدی به اندازه مراسم عروسی مجلل و بزرگ باشد پس چشم و هم چشمی را کنار بگذارید و با توجه به بودجه ای که دارید تالار مناسبی را برای برگزاری جشن انتخاب کنید.

نکات مهم هزینه جشن نامزدی
دکوراسیون و دیزاین میز نامزدی: دکوراسیون تالار نیز بر عهده خانواده عروس است که می توانند از خدمات تیم دیزاین و طراحی که همان تالار در اختیار آن ها قرار می دهد بهره مند شوند. از طرفی دیگر نیز باید به دیزاین میز نامزدی نیز بپردازند زیرا داماد و خانواده داماد زمانی که به مراسم نامزدی می پیوندند هدایای زیادی را نیز با خود به مراسم می آورد و باید خانواده عروس یک جایگاه ویژه و درخور برای قرار دادن این هدایا داشته باشند.
پذیرایی عصرانه: پذیرایی عصرانه یکی از ملزومات جشن نامزدی است. معمولا در مراسم نامزدی با میوه و شیرینی از مهمان ها پذیرایی می شود.
شام: هیچ بایدی در رابطه با پذیرایی با شام وجود ندارد و خانواده عروس در صورت تمایل می توانند مهمان ها را به شام عقد محضری دعوت کنند.

همانطور که گفته شد داماد نیز علاوه بر حضور در مراسم هدایایی را نیز به مراسم می آورد و یا گوشه ای از هزینه ها را بر عهده می گیرد که این هدایا عبارتند از:

  • قرآن و شاخه نبات عروس
  • آرایشگاه عروس
  • لباس نامزدی عروس
  •  پارچه و یا لباس مجلسی عروس
  •  لوازم آرایش
  •  نیم ست طلا
  •  کیک نامزدی
  • ست کیف و کفش عروس

هزینه جشن نامزدی

نکته: امروزه بسیاری از خانواده ها به رسم و رسومات پایبند نیستند و بیشتر با توجه به توافقاتی که در مراسم بله برون انجام شده اند پیش می روند زیرا بر این عقیده هستند که یکی از طرفین نباید بار تمام مسئولیت ها را بر عهده بگیرد بنابراین توافق می کنند که برخی از مسئولیت ها را خانواده عروس و برخی دیگر را نیز خانواده داماد بر عهده بگیرد.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898