کادوی زیر لفظی عروس

12/فروردین/1400

علاوه بر کادو سر عقد محضری که توسط خانواده عروس و داماد تهیه می شود، کادوی زیر لفظی عروس به منظور بله گرفتن از عروس در حین جاری شدن خطبه عقد در سالن عقد، توسط داماد و یا خانواده او تهیه می شود.
در این مقاله می خواهیم به بررسی این رسم جذاب یعنی کادوی زیر لفظی عروس بپردازیم پس تا پایان این مقاله با ماه همراه باشید چرا که پاسخ پرسش هایی مانند “چه هدیه ای برای کادوی زیر لفظی عروس مناسب است؟” را نیز می توانید در این مقاله بیابید.

کادوی زیر لفظی عروس

همه ما ایرانی ها به خوبی با نحوه جاری شدن خطبه عقد در محضر عقد توسط عاقد آشنا هستیم و می دانیم که عاقد برای بله گرفتن از عروس 3 بار خطبه عقد را جاری می سازد. عروس خانم در دو بار اول سکوت می کند و حضار عبارات معروفی مانند “عروس رفته گل بچینه” و… را می گویند و بار سوم که عاقد خطبه را جاری می سازد عبارت “عروس زیر لفظی می خواهد” گفته می شود و داماد باید کادویی را که از قبل به عنوان ک ادوی زیر لفظی عروس تهیه کرده است را به او بدهد و بله را از عروسش بگیرد.

کادوی زیر لفظی عروس خوب چیست

پرسشی که معمولا توسط خانواده داماد پرسیده می شود این است که برای زیر لفظی چه هدایایی مناسب هستند؟
در ادامه به بهترین و مناسب ترین کادوی زیرلفظی عروس اشاره خواهیم کرد:کادوی زیر لفظی عروس خوب چیست
سکه: سکه یکی از بهترین کادوی زیر لفظی عروس است که آقای داماد می تواند برای عروس خانم تهیه کند. بسیاری از داماد هایی که محدودیت مالی ندارند سکه را به عنوان زیر لفظی انتخاب می کنند. آن ها بنابر وسع خود تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه را برای هدیه به عروس تهیه می کنند.
طلا سبک: از دیگر هدایای که بسیار مورد استقبال عروس و داماد ها است طلا های سبک است چرا که هدیه ای به یاد ماندنی است و از طرفی دیگر نیز داماد ها محدودیت چندانی در خرید آن ندارند. طلای سبک شامل هدایایی مانند گوشواره، دستبند و یا انگشتر است. البته برخی گمان می کنند که انگشتر نمی تواند هدیه مناسبی برای زیر لفظی باشد زیرا در این مراسم عروس و داماد ها حلقه ازدواجشان را دستشان می کنند اما لازم به ذکر است که انگشتر زیر لفظی عروس با حلقه ازدواج او تفاوت دارد و همانطور که گفته شد این هدیه به یکی از به یادماندنی ترین هدایای عمرش تبدیل خواهد شد.
نیم ست طلا: نیم ست طلا نیز مانند دیگر هدایایی که در فوق ذکر شد هدیه ای شایسته و در خور است که توسط داماد برای عروس خریداری می شود.
زمین، اتومبیل و…: گاهی مشاهده شده است که سند زمین و… به عنوان زیر لفظی به عروس داده می شود.

  • نکته 1: برای خرید زیر لفظی حتما سلیقه و نظر عروس را در نظر بگیرید زیرا با این کار شما به عروس و نظر او اهمیت قائل شده اید. برخی از عروس و داماد ها نیز با یکدیگر هدیه زیر لفظی را انتخاب می کنند.
  • نکته 2: اگر بخواهیم نامناسب ترین هدیه را به عنوان کادوی زیر لفظی عروس نام ببریم، پول نقد است.

همانطور که اشاره شد ماندگار بودن کادوی زیر لفظی یکی از جذابیت های آن است و اگر پول نقد به عنوان هدیه در نظر گرفته شود به هیچ عنوان حس خوبی به عروس القا نخواهد شد.
اما اگر توانایی خرید هدیه های ذکر شده در فوق را نیز ندارید و تنها گزینه شما برای کادوی زیر لفظی، هدیه نقدی است شما می توانید کارت هدیه ای تهیه کنید و هنگام تهیه کارت هدیه از بانک بخواهید بر روی آن جملات زیبایی را خطاب به عروس و داماد بنویسند و ازدواجتان را نیز تبریک بگویید.

به اشتراک بگذارید
مطالب اخیر

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

09122780898